Lettre d'un cinéaste à sa fille d'Eric Pauwels

19 DE DESEMBRE | 19:30 h
Filmoteca de Catalunya

El gest de transmissió de l’amor pel cinema i per fer pel·lícules d’Eric Pauwels a Lettre d’un cinéaste à sa fille reverbera a Alícia Excèntrica i Everything Andere, dues peces que Laura Ginès ha acompanyat en diferents espais pedagògics. La projecció d’aquestes tres obres serà el punt de partida d’un diàleg entre la cineasta i docent Laura Ginès i Raquel Marques, membre de l’equip de Drac Màgic. 

Lettre d’un cinéaste à sa fille, Eric Pauwels (Bèlgica, 2000, 50′)
Una nena pregunta al seu pare, que és cineasta, per què no fa pel·lícules per a ella, i ell li respon que fa molt de temps que va deixar de ser nen. Però el desafiament està llançat: i els desafiaments són com a jocs, i jugant es construeixen relats, i no hi ha res més important per a un nen que jugar i fins i tot conjugar. I aquell pare cineasta accepta el repte i acaba conjugant històries que parlen sobre el món i sobre la seva visió del món que segurament és el regal més gran que se li pot fer a una filla, sobretot quan les històries volen lliures i no se sap on aniran a parar.

Alícia Excèntrica (5 min. creació col·lectiva)
Culturnautes’15 dirigits per Pepon Meneses, Rafa Castañer i Laura Ginès.
Producció de CCCB Educació.

Everything Andere (2’52 min. creació col·lectiva)
Estudiants de l’institut Anton-Krieger-Gasse de Viena, dirigits per Laura Ginès.
Producció de MuKaTo (Peter Muzak, Karo Riha i Thomas Renoldner).

Laura Ginès
Graduada en Arts i Disseny (UAB) i tècnica superior en Il·lustració per l’Escola Massana, treballa a mig camí entre el cinema experimental i la narració visual animada. Desenvolupa projectes per a cinema i esdeveniments culturals institucionals. Alguns dels seus films formen part de l’Arxiu Xcèntric del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i ha presentat i projectat la seva feina en centres de referència internacional com la Cinémathèque Québécoise a Montréal, l’Anthology Film Archives de Nova York o el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid. També és docent i divulgadora d’animació experimental en centres de formació artística i festivals de cinema animat d’arreu.

Eric Pawels
Es va formar cinematogràficament a París amb Jean Rouch. L’any 2002 va iniciar una línia de treball que ha mantingut fins ara, en la qual s’inscriu la Trilogía de la cabana. El títol fa referència al petit cobert que té al fons del jardí, on es refugia i on sembla que radica la seva memòria personal. La trilogia, en un registre narratiu en primera persona amb forma de diari personal que Pauwels ha cultivat al llarg de tota la seva filmografia, està formada per Lettre d’un cinéaste à sa fille (2002), Les films revés (2009) i La deuxième nuit (2016). El conjunt d’aquests films constitueix una de les propostes més personals i estimulants que ha generat el cinema recent.