Qui s’ha pensat aquesta imatge que soc?

Sovint ens relacionem amb les imatges mitjançant la identificació. La publicitat ens en proporciona molts exemples: la segmentació del públic objectiu per gènere, per edat o per tipus de consum cultural pot determinar si un producte l’anunciarà un noi o una noia, un home o una dona grans o una persona coneguda o no, entre d’altres.

Les dades generalistes sobre els comportaments d’aquests grups segmentats tendeixen a l’estereotipatge de les identitats. Les narratives audiovisuals, especialment la publicitat, van plenes d’aquests estereotips: anuncis de cervesa protagonitzats per grups de nois, anuncis de llet protagonitzats per famílies heterosexuals, anuncis d’alarmes de seguretat protagonitzats per dones “desprotegides”, anuncis de cotxes protagonitzats per homes blancs, benestants, de mitjana edat…

A Drac Màgic proposem analitzar els relats culturals que es desprenen de les representacions visuals i les implicacions socials que tenen interrogant les imatges amb aquesta pregunta en primera persona: “Qui s’ha pensat aquesta imatge que soc?”

Generem comunitat, regenerem imaginaris

#RegeneremImaginaris

Subscriu-te
al butlletí del