Dues pel·lícules sobre els drets sexuals i reproductius
Des de la comèdia al tractament realista, busquen sensibilitzar sobre la importància de les emocions i el respecte en la negociació afectivo-sexual i que a més plantegen un debat desacomplexat però seriós, sobre el paper dels mitjans de comunicació, les institucions i les cultures en la vivència de la sexualitat.
- La luna en ti, de Diana Fabiánová (França-Eslovàquia-Espanya, 2009)
- Las oficinas de Dios, de Claire Simon (França, 2008)
Drac Màgic també pot fer-se càrrec de la presentació de les pel·lícules.




Tallers de sensibilització
- Sexisme i mitjans audiovisuals: premsa, televisió i internet. Anàlisi dels processos d'invisibilització, discriminació i victimització en tots els formats audiovisuals, tant els informatius com els d’entreteniment, fent especial atenció a les retòriques publicitàries. S’analitzarà com els mitjans representen i s’adrecen a les dones.
- L’imaginari de l’amor. Les representacions visuals de l’amor romàntic. A través d'aquest taller es proposa una anàlisi de la manera com les imatges cinematogràfiques han construït un model d'amor romàntic per així poder valorar-neles seves implicacions en el nostre dia a dia. Propostes cinematogràfiques per al 8 de març

Conferència i debat A partir del documental Qui Compta? Marilyn Waring a sexe, mentides i economia global.
Documental que desenvolupa les idees de l'economista Marilyn Waring, en les que proposa una alternativa de la visió econòmica mundial i un canvi dels preceptes que regeixen els modes de viure i entendre el món a tot el planeta. Amb ironia i intel·ligència, la pel·lícula desmitifica el llenguatge econòmic hegemònic i suggereix noves maneres de treballar més humanes i que afavoreixin la qualitat de vida a tot el món.
Sinopsis:
La luna en ti, de Diana Fabiánová (França-Eslovàquia-Espanya, 2009) Aquest documental facilita un viatge cap a les arrels on es construeixen la feminitat i l’experiència de la maternitat tot transitant per tot un seguit de tabús que, encara avui, estan presents a la nostra societat, tant per als homes com per a les dones. Viatge personal de la directora que, combinant diverses tècniques i formats (des de l’animació, el diari íntim, la publicitat o la recreació de fantasies) aconsegueix transportar-nos cap a la reflexió i la presa de consciència. Una invitació fresca, moderna, pedagògica i carregada d’ironia.
Las oficinas de Dios, de Claire Simon (França, 2008)
El dia a dia d’un centre de planificació familiar permet posar de relleu la necessitat que la informació i la orientació en relació als drets sexuals i reproductius siguin pràctiques cada vegada més esteses i consolidades. La pel.lícula, en la que actuen actrius franceses conegudes pel seu compromís feminista, i actors i actrius no professionals, descriu les diferents cares de l’activitat d’aquests centres.
Per més informació i contractació
lourdes@dracmagic.cat
Tel. (+34) 93 216 00 04 